Bezoek moskee etc - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nanny Bouten - WaarBenJij.nu Bezoek moskee etc - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nanny Bouten - WaarBenJij.nu

Bezoek moskee etc

Door: Nanny

Blijf op de hoogte en volg Nanny

04 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vroeg vertrokken op weg naar bezoek aan de moskee. Ons geld hebben we overgemaakt op een rekening van Maarten. Door een systeemfout lukt het niet om een deel van ons geld uit de muur te krijgen. Maar ja daar hebben we al weer iets anders op verzonnen. Een busje heeft ons naar de metro gebracht. Alles zeer modern. Zie foto dat er speciale delen van de metro voor vrouwen en kinderen bestemd zijn. Met een gids de moskee in geweest. Ik had jurkje met blote benen aan moest dus een lange zwarte jurk aan en een sjaal over de haren. Zie ook foto van de moskee van binnen. Na bezoek aan moskee bracht de gids ons naar een ontmoetingsruimte waar we zijn verhaal kregen te horen over Moslims en waarom ze gewaden dragen en/of gesluierd zijn. Interessant maar soms kwam het opdringerig over omdat hij op een dwingende toon sprak.
Met een bootje over de rivier gestoken en daar lekker op terras uit kokosnoot gedronken. Bezoek aan marktjes met kruiden, wierook, mooie sjaals en ga zo maar door. Ze willen je allemaal het liefst naar binnen trekken. Nu ff opfrissen en dan diner samen met alumni.

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Japan 2

09 April 2015

Japan 1
Nanny

Werkzaam als coördinator bedrijfsvoering bij de Faculteit International Business and Communication van Zuyd Hogeschool Maastricht. De faculteit bestaat uit 4 verschillende opleidingen. Van 3 t/m 13 april reis ik samen met 19 collega's van de opleiding Oriëntaalse Talen en Communicatie naar Dubai, Shanghai en Osaka. De studenten die deze opleiding volgen kiezen voor het leren van de taal Arabisch, Chinees of Japans. Deze reis is o.a. georganiseerd omdat het van groot belang is dat er meer verbinding tussen de verschillende vakken die de studenten van deze opleiding krijgen te creëren. Vanuit mijn eigen functie vind ik het eveneens van belang om vanuit de ondersteunende groep te zoeken naar meer synergie tussen de support staff en het onderwijzend personeel. Ik werk al 40 jaar in het onderwijs en vind het een hele eer dat ik ben uitgenodigd om aan deze reis deel te mogen nemen.

Actief sinds 21 Maart 2015