Gearriveerd in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nanny Bouten - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nanny Bouten - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Shanghai

Door: Nanny

Blijf op de hoogte en volg Nanny

06 April 2015 | China, Sjanghai

Eerst even over gisteravond vertellen.
Gisteravond deelgenomen aan een ledenvergadering van de Netherlands Business Council. Start met wat hapjes aansluitend was de ledenvergadering. Een meisje dat de HEBO in Den Haag heeft gedaan is bestuurslid en ze vertelde over het belang van bedrijven om zich samen te voegen tbv de invulling van het programma voor Expo 2020 in Dubai. Daarna een workshop met ideeën over het schrijven van een marketingplan op een A4. Daarna nog een netwerkborrel. Gesproken met een Limburger die daar al verschillende jaren werkte en handelde in graniet. Hij had een appartement in de Helmstraat en de Rechtstraat. En een dame die een bedrijfje heeft in Dutch Design Furniture en een jongen die websites maakte. Ze vertelden dat het leven in Dubai erg aangenaam is. Maar het is niet makkelijk om handel te drijven. Nog weinig online marketing. De mensen die ik sprak toonden geen enkele interesse in het aanbieden van een stagewerkplaats. Er zijn wel contacten gelegd voor gastdocentschap in the entrepeneurship week en de International week.
Vanochtend vroeg vertrokken naar Shanghai in een Airbus 380. Dat is een dubbeldekker waar 517 passagiers in kunnen. Vertrek om 3.45 uur aankomst 11.00 u maar hier is het weer 4 u later dan in Dubai. Dus 15.00 uur aankomst. Op vliegveld duurde het erg lang voordat we door de douane kwamen. Vanaf vliegveld met een trein, de Maglev, die max.430 km p.u. ( max wat hij op dat kleine stukje haalde was 300 km.). Overgestapt op metro. En nu in hotel midden in de stad (zie foto voor uitzicht vanuit het raam).

• 06 April 2015 - 19:06

Ria:

Hoi Nanny,
    Wat een indrukken allemaal, wauw, geniet ervan.

Groetjes,
    Ria.

• 07 April 2015 - 08:31

Lies:

Leeest goed (klimkt goed klopt hier niet

• 07 April 2015 - 10:29

Dirk:

Wow, wat een drukte allemaal .. zo veel indrukken op zo'n korte tijd ... geniet er ook van en doe iedereen de groeten ...

Verslag uit: China, Sjanghai

Japan 2

09 April 2015

Japan 1
Nanny

Werkzaam als coördinator bedrijfsvoering bij de Faculteit International Business and Communication van Zuyd Hogeschool Maastricht. De faculteit bestaat uit 4 verschillende opleidingen. Van 3 t/m 13 april reis ik samen met 19 collega's van de opleiding Oriëntaalse Talen en Communicatie naar Dubai, Shanghai en Osaka. De studenten die deze opleiding volgen kiezen voor het leren van de taal Arabisch, Chinees of Japans. Deze reis is o.a. georganiseerd omdat het van groot belang is dat er meer verbinding tussen de verschillende vakken die de studenten van deze opleiding krijgen te creëren. Vanuit mijn eigen functie vind ik het eveneens van belang om vanuit de ondersteunende groep te zoeken naar meer synergie tussen de support staff en het onderwijzend personeel. Ik werk al 40 jaar in het onderwijs en vind het een hele eer dat ik ben uitgenodigd om aan deze reis deel te mogen nemen.

Actief sinds 21 Maart 2015